risusgenerofortuna -

Jag känner mig lite som en frostig ros ;)

När urverket visade 14.00 på mobilen då tvingade jag mig upp ur sängen. Jag känner mig seg och trött i dag samt lite deppig och det beror inte på vädret det vet jag. Jag önskar att jag slapp må så här. jag hatar det fy f*n vad gör ni för att må bättre? tell me, please ;)

en bit ur dikten "en frostig ros" som jag har skrivit ....vad tycker ni om den?

Denna kalla luft

fryser mitt blod

så jag blir kall.

Mitt hjärta stelnar och skapar ett skal

utav fruset vatten

då det upphör några få sekunder

när vindpusten smeker mig.

 

Jag böjer mig sakta mot ett par vissna rosor

som täckts med benvitt ludd

så kallat frost.

Jag sträcker fram min hand och känner

hur kölden breder ut sig i min kropp.

I denna minut lyckas jag ändå plocka en ros.

En ros så blodröd och frostig

så bedårande att beskåda

precis som min passion var, innan hjärtat frös till is.

 

skriven 2009 i januari

not my picture


Vad har du på hjärtat?
Postat av: lovisa

sv: tack desamma:)

2010-11-02 @ 15:42:29
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Nathalie Nyrén

Rätt svar på gissa serien är uppe! Gissade du rätt först? Då är du länkad! :)



med mej är det bra, med dej me? :)

2010-11-02 @ 16:08:59
URL: http://nathalienyren.blogg.se/


Visa respekt alla nedlåtande

och allmänt dumma kommentarer

samt reklam och spam tags omedelbart bort>


Förmedla ditt tilltalsnamn:
minnas mig?


E-mail: (Bara din och min hemlighet)


URL/Bloggadress:


Författa ditt tycke:



Trackback