risusgenerofortuna -

En del utav min problematik

Om någonting ändras i mitt liv då kan jag bli upprörd. Det är en del utav min problematik dvs Aspergern.
Tex.någon har lovat någonting och sedan avbokar eller flyttar det då kan jag bli uppjagad och störa mig jätte mkt på denna avbokning. Jag kan acceptera sjukdomsfall men inte andra undanflykter. Jag brukar då känna att personen inte vill vara med mig, alltså undvikande beteendet.

Jag är väldigt känslig när jag är uppriven det ska inte mkt till för att bägaren ska rinna över och då exploderar jag via illska,en agressivitet grrrrrrrrrrrr...........och nedstämdhet. :S eller blir tillbakadragen tyst samt frånvarande men ändå närvarande.

När jag är skärrad fungerar ingenting runt om mig, jag säger saker jag inte menar, jag gör saker jag utan att tänka mig för, jag kan prata högt som är för vissa öron skrikande, samt att jag hamnar lätt i bråk och tjafs.

Allting skiter sig vare sig jag vill eller ej men det är lättare för människan att förstå sina fel och brister genom analys med facit i hand kan jag säga följande ur hjärtat utan att det gör ont i själen: jag har faktiskt Asperger och jag är unik samt är specifik för jag har ett annorlunda tänk, likvärdigt normal befolkningen.

Jag är den jag är för det är så jag är skapad.

"Jag talar från blodpumpen och jag skadar ingen fysiskt, men ord mot ord kan såra psykiskt."
citat by me Annelie

(picture google)



Vad har du på hjärtat?
Postat av: jocke

Du formulerar dig bra, med kommatecken och punkter samt att du förklarar saker bra men....... Du stavade fel på asperger ;)

peace =)

2010-11-26 @ 23:26:05
URL: http://www.shiptrip.wordpress.com
Postat av: POOS

Det som stör mig nå fruktansvärt är folks fördomar gentemot människor med asperger syndrom.

Det syns inte på utsidan men det är trots allt ett handikapp. Framförallt i sociala sammanhang.

Vi hade en kille i min klass med den diagnosen och en hel klass som också hade diagnos.

Vad gjorde folk? Kallade dom sär. INTE OKEJ.

Man är en människa. En levande individ med känslor. Det förstår tyvärr inte alla.

2010-11-26 @ 23:38:14
URL: http://poosamatorfotograf.blogg.se/
Postat av: Jennifer

hej på dig tjejen! jag har samma problematik som dig alltså Asperger, följ min blogg och se hur jag fungerar med den :)

2010-11-26 @ 23:41:15
URL: http://jeennifeera.blogg.se/


Visa respekt alla nedlåtande

och allmänt dumma kommentarer

samt reklam och spam tags omedelbart bort>


Förmedla ditt tilltalsnamn:
minnas mig?


E-mail: (Bara din och min hemlighet)


URL/Bloggadress:


Författa ditt tycke:



Trackback