risusgenerofortuna -

inledning

Inledning min projektplan för Asp ta och ge

”Allting började ordnas upp i mitt liv så tänkte jag vad kan jag använda min diagnos till? kan jag göra något inom Asperger? för det var det svaret jag fick utav min läkare.Jag är glad för vad som var fel nu ser jag inte min Asperger som ett handikapp som många kan tro att det är men jag ser det som ett namn på min problematik.

Jag vill få andra och känna med samma diagnos att dom inte är ensamma med sina känslor och tankar därför ska min bok bli en handbok till dom som har svårt att uttrycka med ord dom som förklarar deras känsla så vi lättare förstår hur domkänner och kan på så sätt hjälpa bättre dom  som inte har språkbegåvning kan använda bilder delen.

och dom som kan läsa har båda delar historian och serie tjejen, föreläsningar med mitt företag som kommunen ordnar eller när jag har mina små men lärorika informationsträff m.m. vi som har Asperger vi alla är olika ingen är den andre lik men vi har oftast samma tänk och kan känna igen oss i varandras känslor. Vi har en sak gemensamt jag kallar det för gemensamma nämnaren. Kort och gott om mina special intressen”



Vad har du på hjärtat?
Postat av: Andreas

Mycket bra skrivet och tänkt! Kram

2010-10-22 @ 09:02:46
URL: http://www.FotografAndreas.se
Postat av: Caroline

Halkade nyss in här på din blogg. Ska läsa mer sen. Har inte Asp själv, men träffar personer med den diagnosen i mitt jobb. Skriver mer sen. Ha en fin kväll :)

2010-10-23 @ 19:58:02


Visa respekt alla nedlåtande

och allmänt dumma kommentarer

samt reklam och spam tags omedelbart bort>


Förmedla ditt tilltalsnamn:
minnas mig?


E-mail: (Bara din och min hemlighet)


URL/Bloggadress:


Författa ditt tycke:



Trackback