risusgenerofortuna -

Shoppa smart och rädda jorden

Bidrag med så lite och rädda tellus 6 st förslag:

• Kör inte bil i onödan. Välj en miljöbil nästa gång. Åk kollektivt eller samåk med grannar till jobbet.

• Handla närodlat. Köp inte frukt och grönsaker som rest jorden runt, välj mat efter årstid.

• Ät mer vegetariskt. En köttfri dag i veckan är en bra start.

• Fynda på loppis, leta vintagekläder och byt barnkläder och leksaker med varandra.

• Se över energitjuvarna hemma: Täta, isolera och dra ner. Stand by-läge på hemelektronik är förbjudet! Har du inte redan bytt till lågenergilampor är det hög tid.

• Sortera sopor. Du kommer att bli förvånad över hur lite som är sopor och hur mycket som går att återvinna.

Info:http://livinggreen.se/index.php?option=com_content&view=article&id=1087:shoppa-smart-och-raedda-jorden&catid=16:miljoe&Itemid=36

 

Tycker det är intressant med miljö saker när du köper dessa så räddar du samtidigt jorden skit bra

Jag hoppas min ide blir godkänd på tisdag kl 15 möte det är något som gynnar alla säger inte mer förren tisdag efter träffen ......jag är glad över min unika ide....så håll tummarna men är 99%säker redan att jag får det beviljat av omsorgshandläggaren =) fy fan jag hoppas så att hon gilla min projektplan ;) hoppas hoppas

 

ligger här i sängen andra natten i rad och kan inte sova jag får den konsiga känslan när jag lägger mig i hjärnan att jag ska svim somna in och inte vakna prövat två gånger ...om möjligt och sova ...det beror inte på stress  så fall omedveten men min inre stress är borta..lugn i magen !men det kan vara spänning eller?

tror det lättar efter tisdag faktiskt men glöm inte tänka på mig kl.15.00 den 19 alltså i mon.

 

Är tacksam för din omtanke. Det värmer i kroppen

så jag har annat att tänka på än min värk och knutor ingen

 

meds. hjälper av dom jag prövar .....konstigt...nå jag surfa vidare ska gå till jobbet kl 8 men först träffa min snälla  vän B ska bli trevligt ser fram emot det, vi har en bra relation tillvarandra tycker jag håller du med B?

Sänder en Kram och omtanke till alla mina vänliga läsare...tack för att ni finns <3


Vad har du på hjärtat?
Postat av: Andreas

Smarta tips du skrivit. Lycka till idag, kommer att gå bra :) Kram vi hörs o ses

2010-10-18 @ 14:00:15
URL: http://www.FotografAndreas.se


Visa respekt alla nedlåtande

och allmänt dumma kommentarer

samt reklam och spam tags omedelbart bort>


Förmedla ditt tilltalsnamn:
minnas mig?


E-mail: (Bara din och min hemlighet)


URL/Bloggadress:


Författa ditt tycke:



Trackback