risusgenerofortuna -

äppelkaga Å Yatzi

Kort resention av eftermiddagen på jobbet:Gjorde en ananas av hönsnät och stoppa upp den med tidningspapper, måste säga att den blev fin. bra jobbat är värd en guldstjärna, Ser du stjärnan i det blå...ta en sup så ser du två

Väl hemma fick jag en ide och utförde den på studs ja bauga äbblakaga---> Äppelkaka, Super enkelt

  • Starta ugnen på 225 grader
  • Skala,skär och lägg i äppeldelarna i en smord form strö mald kanel över dina äppeln..
  • Smält smör i micron, blanda sedan i en del havregryn så det blir en klump, glöm ej strösocker smeten. Häll i lite viddemjöl ----> vetemjöl, rör om.
  • Fördela din smet över äbblena-->äppelna.
  • Och vips in i ugnen ca 25-30 min beroende på äppelsort och mängd.
Japp så simpelt var det!

Förresten ursäktar jag evetuella stavfel osäker ska det vara Äpplena eller Äppelna
googlade och fick till svar Äppel men hur böjs det, det är frågan?
Har nog missat den svensklektionen......I have no clue...är kluven.




Hahaha...när jag spelade Yatzi med E så skulle vi slå med tärningen vem som skulle börja vi slog samtidigt tro det elle ej men vi slog båda siffran 4 och sedan slog vi siffran ett sedan skulle E slå först men så slog jag samma som henne. Till sist slog jag första kastet och därefter slog E som tur var så blev det inte lika då oxå. weird or what?
under spelets gång pratar jag med tärningarna väldigt många gånger lyder dessa mig, lite spooky but ok!

denna fredagkväll har jag ägnat åt min blogg staylade om den, nå vad tycks?!? I like it!

Vad har du på hjärtat?


Visa respekt alla nedlåtande

och allmänt dumma kommentarer

samt reklam och spam tags omedelbart bort>


Förmedla ditt tilltalsnamn:
minnas mig?


E-mail: (Bara din och min hemlighet)


URL/Bloggadress:


Författa ditt tycke:



Trackback