risusgenerofortuna -

ja,jag har faktiskt en diagnos....

Ja,jag har faktiskt en diagnos

Alla är unika
ingen är inte till sättet
varandra lika.
Det finns två saker
som är samma för oss alla
vi har våra special intresse,
kan vi det för kalla.
Sak nummer två är
problem med det sociala,
att göra rätt i från sig,
detta inkluderar även mig.
Jag förstår lite lättare mina dilemma
varför det brister för mig
både på jobbet, även hemma.
Allting brås--->(har en förklaring)
på ett namn ,
Ja,jag har faktiskt en diagnos.

Jag är stolt över den
för diagnosen 
har skapat mig till den jag är
omtänksam och kär
på alla sätt och vis
fast jag ibland är arg och svär
då har jag ofta något besvär.
Innerst inne är jag en omtänksam själ
som bara vill alla gott

När jag stod mitt i livets vägskäl,
med massa oro och gräl
då mådde jag inte väl
min diagnos ändrade mitt liv
till det glada tänket,
precis som om mitt levnadslopp
vore en tavla
som någon färgsatt
samt avslutade sin konst
med det sista sträcket.


Som i mitt fall har en förklaring
mitt sanna jag
min bästa vän,
Asperger heter den!



Gillar ni min dikt?

Jag känner mig väldigt belåten kan jag säga.


Du får gärna lov att använda mina texter bara du på något anger mitt namn,


Berätta gärna för mig när du brukar mitt material
TACK!

Nu stänger jag ner eftersom jag ska hoppa ner i sängen

Ciao,my friends in this blogworld....so long, so far ;)











Vad har du på hjärtat?
Postat av: Alexandresen

sv: hehe ;=) man kan ju inte leva utan humor :) har du sovit gott? =)

2010-10-13 @ 06:28:39
URL: http://alexandresen.blogg.se/
Postat av: linssa

Sv: ao okej. bra men kort minne, känner inte igen dig faktiskt :p menmen. nej jag ska stanna hemma idag, har praktik och mår inte så värst bra. själv då? :)

2010-10-13 @ 07:04:38
URL: http://linssaa.blogg.se/
Postat av: Helen

Tycker om att läsa dina tankar och dikter. Du är fantastisk...

2010-10-13 @ 08:02:23
Postat av: Elin

Fin dikt,det gjorde du bra. Kram :)

2010-10-13 @ 15:21:11


Visa respekt alla nedlåtande

och allmänt dumma kommentarer

samt reklam och spam tags omedelbart bort>


Förmedla ditt tilltalsnamn:
minnas mig?


E-mail: (Bara din och min hemlighet)


URL/Bloggadress:


Författa ditt tycke:



Trackback