risusgenerofortuna -

Jag är en smitare=rymmare

Den 9 mars kom psykologen som sagt till psyket där jag e inlagd. Hon ställde massa frågor till mig som jag fick svara ja eller nej på. vi höll på med frågorna från ca 14-16. en fråga jag minns är hur är du som person? Jag svarade envis och speciell.

Efter samtalet var det dags för flytt jag bytade avdelning till en mer friare. Där fick jag ha hand om mina saker själv dvs. att vem som helst kunde sno sakerna inget skåp att låsa in i bara ett litet som räckte endast till börsen typ, för jävla dåligt ...grrr. Vem som helst kunde ju sno min dator det var jag väldigt rädd för. Jag kände mig inte bekväm ett enda dugg dels så var det lokalerna som fick mig att känna mig obekväm och jag kände det som att ingen brydde sig om en jag kunde lika gärna gå.

Personalen lyssnade inte på mig när det blev tal om mat så sa jag att jag åt vegetarisk då försökte personalen övertala mig och sa att jag inte var vegetarian. dom sa minus kött plus fisk och kyckling. när det blev mat så fick jag vanlig kost och det var omelett vilket jag hatar. Personalen tvingade mig till matbordet jag vägrade åt inte något. 

Efter maten satt jag med min mobil och bara stirrade typ när kl slog 18.55 hade jag fått nog av stället jag gick och frågade personalen om jag fick gå ut en runda. dom bara vad ska du? och jag svarade ut och gå. Jag blev utsläppt.

när jag hade pratat med hjärnskrynklaren så blev min inre röst stark så pass att jag var tvungen och lyda den sa åt mig att rymma sagt och gjort som handen passar i handsken istället för att promenera tog jag första bästa buss hem jag fick dessutom åka gratis. när jag väl kom hem så gick jag en sväng personalen ringde till mig och undra var jag var någonstans hemma svarade jag. ringde min kontaktperson eftersom hon hade mina nycklar men hon svarade inte. till slut svarade hennes man runt 21.45 ca. Han kom med nyckeln, snällt.
doktorn ringde igen för att se om jag var inne och vi kom överrens om att jag skulle tillbaka nästa dag. Jag somnade ca halv 12.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NÄSTA DAG: jag gick upp kl 04.00 tog bussen 04.52 var på den fria avdelningen kl 06.45 personalen bara det var en lång promenad du tog? jag bara ja. efter frukosten gick jag och la mig.

helt ovetande så kom min kontaktsköterska från den inlåsta avdelningen runt elva och sa att jag skulle komma med henne ner till dom igen eftersom personalen på den fria avdelningen inte kunde lita på mig. och jag tänkte ja men hallå kunde dom inte förvarnat mig om bytandet utav avdelning? hatar oförberedda saker. nu e jag inlåst.

vill hem men ändå inte vad ska jag hem till liksom?

jag är en smitare=rymmare

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Fotograf Andreas Jönsson

Tänk på att du är där för att du skall få hjälp, det kommer lösa sig till det positiva bara du själv kämpar och vill, Kramar

2011-03-14 @ 09:26:16
URL: http://www.FotografAndreas.se


Visa respekt alla nedlåtande

och allmänt dumma kommentarer

samt reklam och spam tags omedelbart bort>


Förmedla ditt tilltalsnamn:
minnas mig?


E-mail: (Bara din och min hemlighet)


URL/Bloggadress:


Författa ditt tycke:



Trackback